Als praktijk vinden wij het van grootste belang dat u als patiënt weet waar u bij ons aan toe bent. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken de onderstaande tekst goed door te nemen. Het zijn de ‘huisregels’ van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Echter, kunnen de nieuwe en huidige patiënten hier nuttige informatie in terugvinden.
Huisregels
Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen op afspraak en zonder (open) spreekuren. Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch, aan de balie of via e-mail worden gemaakt. Annuleringen kunnen alleen nog maar via e-mail worden gedaan via patiënt@rotterdamtandarts.nl.
Wanneer u in de ochtend tussen 9:00 en 10.30 belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag nog te helpen. Belt u later op de dag, dan zullen wij ons best doen u te helpen, maar wij kunnen dat helaas niet garanderen.
Bij te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of ze wordt geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.
Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u deze uiterlijk 24 uur van tevoren per e-mail (via patient@rotterdamtandarts.nl) af te melden. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Onze agenda’s zijn opgedeeld in blokken van 5 minuten en wij hanteren een boetebeleid van € 10,- per 5 minuten, een minimum van € 20, -.
Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.
Wij sturen een afspraakherinnering per e-mail en SMS naar onze patiënten. De e-mail wordt een week van tevoren verstuurd en de SMS twee dagen van tevoren. Dit is een gratis extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekent dit niet dat uw afspraak NIET door zal gaan.
Heeft u een aanvullende tandartsverzekering?
Dan ontvangt u uw rekening van Infomedics.
We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom werken we samen met Infomedics. Heeft u een aanvullende verzekering, dan ontvangt u onze rekeningen via Infomedics en u betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van uw rekening kunt u bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor u.
Digitale rekening
Als u klant wordt vragen we om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Voeg het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe aan de lijst met veilige afzenders, zodat de rekening niet in uw spambox terecht komt.
In de e-mail staat een link naar de betaalpagina voor die rekening. Daar kunt u de rekening betalen met iDEAL en downloaden als pdf. Om uw privacy te beschermen ziet u op de betaalpagina alleen het bedrag en de betaaldatum. Om de rekening te downloaden, bevestigt u uw mobiele nummer. Infomedics stuurt u dan een code waarmee u de pdf van uw rekening kunt downloaden en opslaan.
De rekening betalen
Op www.infomedics.nl kunt u makkelijk uw rekening bekijken en betalen. Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Vraag dan uitstel of een betalingsregeling aan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via de digitale assistent Ella.
Status van uw betaling controleren
Ga hiervoor naar www.infomedics.nl/rekeningchecker. De digitale assistent Ella vertelt u wat de status van uw rekening is.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Infomedics checkt meestal of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics.
Ziet u geen vergoeding op de rekening, maar denkt u dat u er wel recht op heeft? Of is de vergoeding lager dan u had verwacht? Check dan eerst de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u daarna nog vragen heeft.
Hulp nodig?
Bekijk de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl/vraag-en-antwoord of stel uw vraag 24/7 aan de digitale assistent Ella. Kan Ella de vraag niet beantwoorden? Dan zijn de medewerkers van de Servicedesk tussen 09.00 uur en 17.00 uur beschikbaar om u te helpen.
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen. U leest meer op www.infomedics.nl/privacy.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Heeft u geen aanvullende tandartsverzekering?
Dan vragen wij u om na afloop van uw behandeling direct aan de balie af te rekenen. U kunt dan contact of met pin betalen.
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer). Ook wordt u verzocht om verandering in uw gezondheid en medicatie aan ons door te geven. Deze wijziging kunt per brief, e-mail of bij ons op de praktijk doorgeven.
Bij uitgebreide behandelingen ontvangt u van ons van tevoren een indicatiebegroting. Alleen wanneer een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!
U dient zelf over uw eigendommen te waken. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Roken in de praktijk of op de oprit/toegang van de praktijk is niet toegestaan.
In onze praktijk zijn beveiligingscamera’s aanwezig in de openbare ruimtes voor de veiligheid van zowel u, als patiënt, als van onze medewerkers. Bij diefstal, vernieling, en verbale- en non-verbale agressie behouden wij ons het recht u uit te schrijven als patiënt. Wij zullen bij diefstal, vernieling en ander ernstig ongewenst gedrag te allen tijden een melding maken bij de politie.